torsdag 1. mars 2012

Hard vinter for marskorsveden.

Det er første mars, og min marskorsved har hatt en vanskelig vinter med store temperaturvariasjoner. Mange av blomstene har sprunget ut tidligere i vinter, og noen av dem var ikke raske nok til å lukke seg da kulden kom. Nå står busken klar for mer varme med noen friske fine knopper, og med mange brune rester etter ferdige blomster. Jeg får håper vi slipper å få plutselige temperaturfall utover mars, for blomstringen og duften av denne busken i all sin vårpryd er noe av det beste min hage kan by på.
10 april i 2011 hadde jeg et bilde av dette: http://www.tanteshage.blogspot.com/2011/04/en-rosa-sky.html .

3 kommentarer:

  1. Det er ikke alltid like lett for naturen! Håper været blir stabilt og at du får mange flotte blomster!

    SvarSlett
  2. Blomstrer på bar gren? Ser jeg rett?
    Skal søke opp navnet mer. Kanskje er det ett tre som vil klare seg her :)
    Søker etter noe som blomstrer litt tidlig :)
    Klem Lene

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei
      Ja den blomsterer på bar gren, og den dufter fantastisk. Den kalles også duftkorsved, og det finnes flere sorter. Selv har jeg fått en avlegger så jeg vet ikke hvilken sort jeg egentlig har, men den er et vårsmykke i hagen hvis frosten ikke tar den om vinteren.

      Slett