søndag 14. oktober 2012

Busknellik klar for vinterhalvåret

14. oktober, og primstaven viser den første dagen på vintersiden, vinterhalvåret. Slik været blir i natt skal vinterværet bli. I Trøndelag kan vi da se fram til en kald og klar vinter.

Busknelliken jeg sådde i sommer er nå plantet ut og skal vente på våren og en lang sommerblomstring. Busknellik er en av mine absolutte favoritter i hagen. Fargesprakende og fin å ta inn i vase. Den eneste lille ulempen er at den er en typisk toåring, og når jeg blir frista til å la den stå flere år så blir det fort dårligere prakt i bedet. Disse er helt nye av året så jeg gleder meg til våren.

3 kommentarer:

  1. Jeg liker også veldig godt busknelliken! Jeg har ingen selv, men tok frø hjemme hos min far nå i høst. Plantene hans la jeg bare pent ned på bakken slik at dem kunne så seg selv.

    Det kommer til å blomstre fint hos deg til sommeren igjen! Klem

    SvarSlett
  2. Det blir flott blomsterprakt hos deg når nellikene blomstrer neste sommer! De blomstrer jo så lenge også.
    Ha en fin ny uke!

    SvarSlett
  3. Å ja Busknellik er flotte planter!! Det vert ei forrykandes blomstring hos deg til neste år....gledelig :))
    Ha det fint.

    SvarSlett